-

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Purple(muffins)Rain. Bilder.

Av Hanna - 12 september 2010 19:57

Tja!

Efter jag skrivit klart inlägget om lingon plockningen kom mormor och morfar (<3) och hälsade på. Mamma permanentade mormors hår medans morfar läste ridningen och jag och John gjorde rårörd röda vinbärs sylt. Vinbärna har mormor och morfar plockat i deras trädgård där dom har en stooor vinbärs buske. Sylten vart super god och ser ut så här:

     (klicka på bilderna för större version) Visst ser det gott ut?

Men tror du vi nöjde oss med att bara göra sylt?Näää,vi gjorde muffins också. lingon och blåbärs muffins!Dom blev super goda dom med.Smeten var också god  

   Degen såg ut som sand blandat med vatten, småstenar och blod... innan vi tillsatt mjölk. Den vart helt grå av blåbärna i början. Sen blev den..

      LILA!

     Den blev lila för att ännu fler blåbär gick sönder. Kolaste muffinsarna Jag nånsin gjort;)

Jag hoppades på att dom skulle vara lika lila och fina när jag tog ut dom ur ungnen...

  

Men det var dom inte :( FAst dom var väääldigt goda i alla fall:)

 

Mormor och morfar stannade på middag(såklart:D) och till middag blev det hemgjorda (såklart!!) köttfärs biffar, mumms. Jag var bara tvungen att fota maten för att det var såååå gott..

  

      Mumma.

NU ska jag träna på kemiska tecken, typ 20 st, vilket är NO läxan tills tisdag :o Önska mig lycka till! Sen blir det läsa i min nya bok som heter POJKE FLICKA. Den är jätte bra, OCH är INTE en kärleks roman!!

 

Hejdå!

(SOLA ÅT MIG IDA!!)

 

//M.M

ÄLSKA DENNA LÅT!FredFredFred

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 17 april 2011 13:35

Cha cha blogggen!   Nå, tänkte blogga lite här bara för att det skulle vara lite kul för alla att läsa. Fast ne.. JÅ :DDD Idag har jag i alla fall varit och joggat ... JAG VET OMFG!! ;OO HANNA JOGGADE! :O haha.. Ne, men nu typ sitter jag här och ...

..

Av Hanna - 10 april 2011 12:06

Men hallå! jag har ju inget att skriva ens.  det händer aldrig ngt ju, bara samma sak hela tiden och hur intressant är det egentligen att höra på? Eh, inte särskilt.    Bye. ...

Av Hanna - 9 april 2011 17:29

Jag uppdaterar jete bra! :D   Hejdå!

Av Hanna - 3 april 2011 10:12

Cha cha!   Igår vart jag grymt sugen på att börja läsa något. Så mamma tog fram massa med böcker. Fast hon har typ mest deckare och jag gillar mest  kärleksromaner.. Men tillslut hittade hon en som heter "Landet långt borta". Det är typ en serie ...

Av Hanna - 30 mars 2011 17:39

Cha cha bloggggeennn!   Idag är det onsdag. Meeeen så roligt!     Hejdå! ...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards