-

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Hanna - 26 augusti 2010 21:09

Hej alla glada människor!

För ungefär 45 minuter sedan kom jag hem från första ridlektionen! Jag hoppades att jag skulle få ha min sötis Virre.. Och det fick jag! Ååh, vad glad jag blev! Han är ju en så mysig häst och duktig också:) Så jag hämtade honom från hagen, vilket var lätt eftersom han stod precis vid grinden. Så jag borstade honom, kratsa hovarna osv. Stoppade på sadeln och så den svåra biten, trenset. Han har fått för sig att han absolut inte ska ha in det i munnen. Då måste man ta tag i luggen samtidigt som man med andra handen håller betslet och trycker in pekfingret så långt in i munnen man kan. då, öppnar han munnen. Men den är öppen i ungefär två secunder så man måste snabbt trycka in det i gapet. Jag har klarat det en enda gång. Så Anna-Karin fixade det, med viss möda ;)


På själva lektionen fick vi först skritta över några bommar, sedan trava och sist gallopera+en massa andra saker. Kända att man blev rätt trött i benen. Man är lite ovan efter tio veckors uppehåll.


Efter vi tagit av  hästarna sadeln, trenset och ryktat dom tog vi ut dom i hagen igen. VIrre försökte hitta godis i mina händer, men det fanns inget:( ;) Så han slicka och slicka.


Nu har det börjat en ny nybörjar grupp. Förra året var jag och alla andra i min grupp den "nya gruppen". Så det var lite kul att se liksom hur mycket alla har utvecklats på ett år! Tycker alla i gruppen är så duktiga!  FÖrsta gången jag skulle dit var jag livrädd för hästar och mådde illa på vägen dit. Då åkte jag dit för att övervinna min rädsla, och det gjorde jag! Nu åker jag dit för att jag älskar att vara bland hästarna och göra något som jag älskar att göra!


Så, tack Alice, det är tack vare dig jag längtar till torsdags kvällarna!  

Nu ska jag läsa lite i den nya härliga hund tidningen och sedan sova för vi har läx prov imorgon, oj,oj!


Sovgott alla fina bloggläsare!


//Hon som älskar det hon gör!

Av Hanna - 26 augusti 2010 14:30

Hejsan!

Nu har jag precis kommit hem från skolan där sista lektionen var gympa. Vi hade friidrott på gympan. Denna gång skulle vi kasta spjut. Fast vi kastade inte med spjut utan med en slags bollsak. Den ser ut typ såhär, fast fulare(nottt) ----->


Är man duktig på paint så är man. Och jag  fulkomligt SUGER på att kasta den där grejjen. Den bara vobblar och landar typ 5-7 meter ifrån mig-..-


Men nu ska jag fara till Gustav! Jag skriver KANSKE mer sen:) Och vet ni? JAG HAR RIDNING IKVÄLL!!*skrik-krattar*


Hejdå!


//Iiiiiih!

Av Hanna - 26 augusti 2010 07:50

Hej!

Eftersom vi börjar 8.15 idag ska vi cykla till skolan klockan åtta och då hinner jag skriva ett snabbt inlägg! Idag på skolan har vi gympa med André. FÖrra gången fick vi kasta spjut, vilket jag sög på, och jag tror att vi ska kasta kula idag:)


Igårkväll efter jag skrivit klart fick jag en godispåse fulll med bara Rollo, mumms. Jag <3 Rollo ;)


Nu måste jag sluta så jag hinner i tid till skolan!

Hejdå!



//Hanna

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards