-

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Hanna - 21 augusti 2010 19:03

Hejs!

Det var meningen att jag skulle skriva ett längre inlägg om vad jag gjort på den näst sista (:o) sommarlovs dagen men mamma och John kom hem med en pizza så jag är för distraherad för att kunna skriva nu..


Hejdå!

Av Hanna - 21 augusti 2010 11:59

Hejsan!

 

Nu tänkte jag skriva om igår!

 

För en gångs  skull började jag att göra mig iordning  i tid, istället för två minuter före vi ska fara så jag hann sminka mig, fixa håret och försöka bestämma mig för vad som jag skulle ha på mig helt lungt utan att stressa, skönt. Och fortfaranda funkar inte USB kabeln så jag kan inte lägga ut några bilder!!! och det SUGER!

Iaf kom vi fram exakt då vi skulle, 19.00 alltså. Vi var inte först. Oskar och TOre hade redan kommit. Dom bor jätte nära så dom hade cyklat dit.  Vi gick in, eller inte mamma som stannade ute och pratade med TOre och Kennet:)

När alla gäster anlänt så åt vi! Äntligen, var verkligen hungrig;D Det var sååå gott. TYvärr orkade jag bara två,eh, mackor. Vad heter det? Jag kallar det mackor i alla fall. Och det man ska ha på en surströmmings macka är följande:

  • Surströmming.
  • Potatis.
  • Gullök.
  • Rödlök.
  • Gräddfil/creme fresh (stavning?)

Och självklart ska det vara på mjukt bröd, inte hårt  

EFter alla ätit sig mätta gick häften av gästerna ut. Rättare sagt the kids. Vi spelade fotboll!

Lagen var Jag, Lisa och Jonas mot John, David, Oskar och Alice. Och vet ni vad? Jag gjorde fyra mål! Tjiho!;) Fast laget jag var på vann inte, vi förlorade med 27-30 :(

Precis lagom efter matchen var det dags för en efterrätt. Till efterrätt var det den största fruktsalladen jag sett på några år, ganska många faktiskt;)  Till fruktsalladen var det olika glasssorter+grädde och choklad bitar. Sån där mörk alltså, super gott.

(var den tredje smaken ingefära och typ citron?? )

Efter efterrätten for Lisa,Jonas, Annette och Ove hem till sig, För Lisa skulle upp klockan fem. VI andra(barn)gick ut igen och höll på ett tag till.

 

Jag tror vi for hem från den roliga festen klockan 23.15 ungefär. Då var jag trött, glad och mätt:)

 

Hejdå och tack för alla fina kommentarer!:)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards