-

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Hanna - 8 juli 2010 11:06

Hej!

Nu är jag hemma igen från min och johns lilla skärgårds semester!;)

Vi har haft det jätte skönt och härligt. Första dagen, i måndags, regnade det och blåste när vi kom dit. Efter en timme ungefär, slutade det regna men det blåste fortfarande.  Alltså det blåste inte lite utan jätte,jätte mycket! Iaf bestämde vi oss för att fara och fiska på "börjes brygga" vilket är just vad det låter som. Man måste gå typ runt halva ön för att komma dit, eller gå i skogen. Men det tar inte så länge. Om man går runt hela ön tar det typ 20 min. Inte så jätte stor ö. Vi  Metade. Jag fick upp 3 mörtar,som vi såklart slängde i, dom äter man inte. Och nästan en abborre. SKulle precis ta fast den när den hoppa i igen. John fick upp samma Abbore fast den var så liten så vi slängde i den också. Andra dagen, tisdag, var vädret helt uuunderbart! 24 grader, I SKUGGAN(!), soligt, blå himmel och nästan vindstilla! Då bestämde jag mig för att lära mig att ro en båt! Det gick väl sådär i början tillslut kunde jag svänga och köra framåt, till och med köra in i hamnen   Jay!!

Sista dagen, igår, var vädret också fint lite svalare bara. Vi vaknade typ klockan 11 och vi avslutade våran frukost vid kvart i ett ungefär,haha. Efter frukosten låg vi och läste i typ en timme. Sedan for John och Oskar iväg med oskars lilla båt till ett grund som äröver vattenytan när det är lågvatten, vilket det var igår. där stog dom och fiskade i typ en timme, medans fotade jag vääldigt många bilder, några bra några dåliga. Efter det skulle Jag,John,Oskar och Tore(oskars pappa) fara och fiska gädda i nått ställe som jag tror heter strappösundet (?), kanske. NÅgot sånt typ. Såå jag och tore tog stor båten och körde iväg efter John och Oskar som redan var påväg dit med oskars lilla båt. Vi brummade förbi dom lätt,haha;) Sedan fick john upp två gäddor,ganska storaoch jag hade otur och fick en miniliten,hah. Johns gäddor åt vi sedan till middag,mumms, minn fick mamma. Hon sitter nog och käkar den just nu skulle jag tro, på jobbet. Före middagen sa jag till OskR att jag ville ro till börjes och tillbaka. Så när vi kom till börjes släppte jag av oskar lite snyggt parkerat i sanden och körde lite själv ett tag, för han "Vågade släppa mig" själv eftersom jag lärt mig som mycket (ursäkta skrytet,hehe), och då gick det undan! SNabbt som tusan for man fram när man sitter själv i båten. Det blev nästan lite svallisar:o

Sedan hämtade jag upp oskar igen och rodde hem. Nu har jag blåsor i händerna och har lite svårt att lyfta ordentligt, men det var det värt!


Hejdå!


(bilder imorgon!)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards