-

Alla inlägg under maj 2010

Av Hanna - 15 maj 2010 11:18

HEJ!

NU är jag med Pernilla, hon kom hit för typ en kvart sedan och nu ska jag försöka bevisa att bloggplatsen är bättre än blogg.se ;)

Fortfarande är det asvarmt ute och solen skiner liite föör mycket jag har typ ont i huvudet:s

Hejdå!


Av Hanna - 15 maj 2010 10:17

HEJ!

Igår såg jag på American pie, the wedding. Jag såg till typ 20 över 11. Egentligen skulle jag ju sett hela men vid elva började det blixtra typ 8 km bort (man kan räkna) sedan var den fem km bort sedan 19. Efter ett tag var den 2 km bort:S Då slog jag av och gick och la mig. Då var stormen ÖVER oss. Hela mitt rum lyste upp och det dånade lycka mycket som om man skulle sätta en trumma vi öronen. Läskigt... Sedan var det längt borta.


Men idag är det 33 grader i solen, underbart!

Jag har bevis...

  

33,6 grader utomhus och inomhus är det..

  

27,3.

Nu är det F*N sommar! Ursäkta svordomen..

Nu ska jag faktiskt ut i det underbara vädret!

Baj,baj!

  


Av Hanna - 14 maj 2010 20:33

Hej!

Jag vet inte hur varmt det är ute, men minst 25 grader iallafall. Huur skönt som helst. Idag har det varit en perfekt sommardag. Dagen började med att vakna sent och äta god frukost. Sedan ta en liten snabb bloggis. Efter jag bloggat klart gick jag till mamma och krattade och stoppade upp studsmattan. Efter jag stoppat upp den och hoppat tre hopp cyklade jag och amanda till storheden. Jag i trekvart tröjja och trekvarts leggings Amanda i shorts och leggins+tröjja. Så härligt vädret varit idag, wonderful. Soligt varmt och knappt någon blåst alls. Nästan lite  FÖR varmt. Vi hade jätteskoj. Jag köpte ett vitt linne från lindex och ammi en prickig tröja från kappahl. När vi var på H&M ringde gurra och frågade om han kunde komma och va med oss. Det kunde han såklart. När han kom var det inte bara han, björn hängde också med:)

Efter vi varit på H&M gick vi till MAX  och köpte varsin lyx smoothie, jag och ammi köpte en med jorgubbs smak och Gustav med Choklad. Björn köpte någon anna icke lyx shake med vanilj smak;)

Min shake.

  

Det var grädde på först. men den smakade vatten :s


Amanda med shake...

  

Lit' skoj min bara;)


När vi kom hem var vi på studsmattan och körde sanning eller konka, haha.

   Pooseee,haha ^^

  

Lite av Björn och lite av Gurra.


Juste glömde säga att jag och ammi for till myrerna och där hittade ammi en kompis för endast 23,90 !! Billigt.

  

Ammi och hennes nya MJ  liknande kompis. Amanda råkade grimarsera så jag pixelerade henne lite.


Till middag käkade jag mamma och john lasagne, gott. EFter middagen var jag med Ida och AManda och vi håller typ på att göra en "film" lite slamsigt men skoj är det:D

Före middagen var jag och Ida med våra grannar och deras hund.

   <---deras fina vovve.

Dom hade gäster hos sig och gästerna hade med sig sin lilla valp, en setter hur söt som helst. Den hette Mack. Och ser ut såhär..

  

Han hittade JOhns fotboll och fann den mycket intresant. Gick dock inte så bra att bita i den;)


  

Bättre gick det att bita i pinnen. Men den hade ju Athena...

  

Han var ju ganska nöjd när han fick den. Säger det igen, han är hur söt som helst. Blev deprimerad när han skulle fara. Ne men det var ju lite tråkigt:)


Nu ska jag fika kokkosruta!

Hejdå och ha en trevlig fredags kväll!

Av Hanna - 14 maj 2010 10:40

HEJ!

Vad tycker ni om nya "designen", ful eller fin? Några av bilderna på headern är nått år gamla typ. Idag ska jag nog sätta upp studsmattan hos mamma och fara på storheden med Amanda hon ska köpa x-amens kläder och jag ska köpa ett vitt linne.


Var lite svårt att sommna igår. Var nog mera uppskakad än jag trodde.. Jag sommnade först vid halv ett typ. Och jag vaknade vid halv tio.

Bra är att jag längtar tills nästa veckas ridning  :')


NU sitter jag och lyssnar på musik på spotify. Evil woman med Electric Light Orchestra. bra låt.

Nu ska jag ta mig en dush och klä på mig lite finare kläder en morgonrock,ha.

Hejdå!




Av Hanna - 13 maj 2010 20:43

Hej.

Nu har jag precis kommit hem från ridningen.

Lite rädd bara. Eller inte rädd, snarare lite chockad  

Kanske ska berätta varför?

Jag och mamma kom till ridningen ungefär en halvtimme i förväg, vid halv sju typ. Jag gick in i stugan som finns vid stallet och kollade vilken häst jag skulle ha, det blev Nicke. Glad i hågen gick jag ut igen och väntade på att grruppen före skulle rida klart. Jag behövde inte göra något eftersom Nicke redan var i ridbanan med sadel och trens och allt på. En häst som heter Fazet gick för nära en annan häst som heter Joshy och då hoppade Joshy till och Tjejen som satt på han ramlade av. Dock skadade hon sig inte utan hoppade upp direkt och lektionen fortsatte. När det var typ 5 minuter kvar tills jag skulle rida gick jag och Lisa in för att hämta hjälm och säkerhetsväst. När vi kom ut igen var vi glada och pratade på om ditt och datt. Då ser vi att alla hästar står samlade längst ner i ridbanan mot bilvägs sidan , jaha dom står och väntar på oss, vad snällt tänker vi och fortsätter gå. Då kommer mamma joggandes och säger till oss att stanna, någon idiot hade tydligen skjutit med nått hagelgevär i skogen en bit bort och alla hästarna hade skenat och alla för utom en hade rammlat av.Det är väl inte jaksäsong nu??? Då såg vi att bla ridläraren stog lutad över en tjej som grät. HOn hade typ brytit armen, ush.

Jag och Lisa tappade helt lusten att rida, jag menar tänk om den där personen sköt igen? Nä, nä ingen ridning idag inte. Efter ett tag svimmade en tjej av. Jag såg. Jag blev total chockad och började gråta. Tyck inte jag är mesig nu för jag har ALDRIG sett någon tuppa av.


Jag och mamma for hem en timme senare. Mamma hjälpte till och jag gick omkring vid hagarna och krama hästarna. Men allting slutade ändå bra. Men oj vad jag är arg på den personen sopm sköt.. Om han skjutit fem min. senare hade det varit JAG som satt på hästen.

Nu ska jag ta och göra en header och sedan vila ett tag. Lite omskakad fortfarande.


Hejdå.


Av Hanna - 13 maj 2010 18:15

HEJ!

Jag har precis kommit hem från farmor där vi ätit våfflor med grädde och sylt, mumms.

Nu ska jag dra till ridningen som jag längtart till.

Skriver nog mera senare , hejdå!


Av Hanna - 12 maj 2010 19:04

Hejsan!

I Jag har inte hoppat över att blogga på säkert en månad! Tills igår... Eller jag gjorde ett inlägg och skulle precis spara det när rutan stängs ned, WTF, tänker jag. Det kommer istället pp en ny ruta där det står ungefär såhär "firefox har slutat att fungera.

|skicka felrapport|

|skicka inte felrapport|


Jäkla piss Mozilla firefox...

Så jag har faktiskt en ursäkt för min dåliga uppdatering. Gissa om jag vart sur..


Idag på skolan började Lena lite lätt med läxförhör om Asien. Oj.

Det var lite tufft tyckte jag nog   Men det gick bra jag fick 16/18. Gick ju rätt bra faktiskt. Felet var att jag skrivit för lite om Asiens natur, skrev om taigan och öknen men det räkte inte.


Idag skulle jag också ha varit klar med ett arbete om Mexico, men jag han inte klart det. Men det är inte såå konstigt vi har typ haft sju dagar på oss bara. Vet att det låter mycket men om man ska kunna hitta information måste man ha dator eller en speciell bok typ, och dom är det kö på. Egentligen har vi tre datorer i klassrummet men två av dom fungerar inte, skit datorer.

En BRA sak angående datorere är att vi ska få varsin bärbar dator när vi börjar sjuan, tjiho!. Lovley.

 Har just idag insett att jag längtar tills vi börjar sjuan, vilket jag inte gjort förut, så det känns bra.


Nu, dagens låt blir...

FAtta hur bra den är! Jag älskar verkligen den här låten:) Hålla med?

HEjdå alla!

(en kommentar skulle sitta fint o.O ^-^)

Av Hanna - 10 maj 2010 18:00

Hej!

Har precis avsluat städandet av råttburen och ska börja med läxan om Asien som är tills på onsdag.  Hoppas det går bra!

Vi skulle nog haft längre tid på oss men vi är ju lediga på torsdag och fredag! Tjihoo!


Nu kör vi lite hiss och diss!

För..

.....att vi är lediga torsdag och fredag.

......människans bästa vän!

.....fyller år snart

.......bloggen fyller år snart!

.......mig själv o.O Är så duktig just nu  Haha,ne skojja bara.


..tummen ner för...

.......längtan.

......*******

......att man fyller tonåring snart. Snart är man väl 90 år gammal.

.....råttkorvar.


Nu måste jag fortsätta med läxan sen blir det läsa av, vad ska jag läsaikväll?

den här...

?

eller kanske denna...

Svårt val.


Hejdå alla läsare!

  

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards