-

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Hanna - 6 maj 2010 21:12

HEJ!

Nu är man hemma från ridningen igen som gick super. Vi kom dit vid ungefär halv sju vilket var en bra tid, jag hade en hel halvtimme att trensa (stavning?) och stoppa på sadeln. Jag hoppades på Virre eftersom jag inte riktigt fick igåmg galoppen på han förra gången. Men jag fick Blåis, tror ni jag blev ledsen? Nä, såklart inte BLåis är den snällaste lilla sötaste hästen som finns. Dessutom kommer vi  bra överrens med varandra:)

Han lyder mig bra och jag styr bra, förhoppningsvis:s

Vi fick börja med att göra serpentin bågar i skritt och sedan i trav. Jag fick börja! men det gick bra och Blåis stannade bara en enda gång tror jag.

Sedan skulle vi fatta höger galopp från trav på en långsida. Det gick bra det också super faktiskt! Jag oroar mig alltid en smula över galoppen men det gick ju najjs  

Sedan fick vi "vila" ett tag och skritta något varv runt banan och sedan en och en  fatta galopp från skritt i vänster varv. Var lite svårt att få igång Blåis från skritt(han hade typ sommnat)men tillslut gick  det faktiskt!YES!^-^

Inne i stallet igen lyckades jag själv ta av trenset och stoppa på grimman, tjiho! Första gången jag klarade själv, lite nöjd får man väl vara va?Elr?!?

 Jag har tagit massa söta bilder på blåis och andra söta hästar.

Och här kommer dom!:


            

Blåis på alla häst bilder också vart det en liten vovvsing med också på ett hörn! Det är ganska många hundar vid stallet:)  Och det gillas av mig;)

De här bilderna tog jag Före jag red.


Lite andra bilder på sötisen blåis...

  

Mumms..


  

Jo, fin frisyr han har.. Han har typ dykt ner i maten,haha.


  

  

Japp, det är Blåis det  


Dom andra hästarna ville såklart också vara med och posera så från vänster blir det...

  

...Nicke, Holly, Mercedes, ?, Dokka ?,Fazet :-)

  

Tror den till höger är Hollys bebis Bertil, men inte helt säker.

   Nya familje medlemen i stallbalans, Bella. HOn är jätte sör (som ni ser) och hon är vääldigt kelsjuk och gosig. Fin häst alltså!

´

alla ville hälsa på Bella...

   Bilden blev lite mörk men ni kanske ser iallafall?


Nu måste jag titta igenom läxan en sista gång (test imorgon!) och läsa lite "när jag hör din röst" Men först dagens låT:

Gypsy med Shakira!


Hejdå och sovgott och godnatt!

  

Av Hanna - 6 maj 2010 17:36

Hejsan!

Humör just nu : Glad, skrattig och lite orolig.


Idag på slöjden gjorde jag klart mitt väldigt vackra halssmycke, som inte blev vackert alls. Mamma ska få det, men säg inget, Shushhh, på er!

Så här ser den ut iallafall:

         Asså, den är finare i verkligheten. Gissa vad den är gjord av?!

Svar: Buffelhorn!

Den är jätte len:)


Diverse andra bilder..

   Dom älskade snyggingarna<3 men jag ska lämmna tillbaks dom för jag hade inget som riktigt passa dom så riktigt bra  


På en av rasterna idag började det hagla! Och regna vi blevväldigt blöta, särskilt i håret men det som var konstigt var att detta hände med alla tjejershår:

     Håret blev jätte statiskt och stog upp på alla! Klicka på bilderna, dom blir större då, så ser ni bättre. Det syns ändå inte såå bra på bilden men det stog upp väldigt mucket!

   Luras inte av den blåa himlen... bilden är tagen i ös-hagel/regn.

Nu ska jag ta och dra till ridningen. Jag hoppas att jag  får Virre igen för gallopen gick inte så bra förra gången pga att han var lite lat och jag shänklade lite för lite. Men nu får det lov och gå bättre!!

Hejdå!

  

Av Hanna - 6 maj 2010 14:29

HEJ!

Nu sitter jag och Henna här och diskuterar världens olösta konflikter och tvister. Nu ska jag få henne att skaffa en blogg!

hejdå!

  

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Skapa flashcards