-

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Hanna - 25 april 2010 16:31

Hej!

Jag var tvungen att ta en paous från matten och blogga lite, roligare saker alltså.

Före matten spelade jag Cello ganska länge.

Min läxa är idas sommar visa

Det går ju sådär...

Hehehaha

^-^


Senare kommer bilder från min och pappas promenad+lite andra bilder med hoppas jag!

Gitills är två(kanske tre?) anmälda till yävlingen!

Så om du inte är det,och har en blogg/hemsida, anmäl dig!! :)

//Hanna

 


Av Hanna - 25 april 2010 13:49

  

Hej!

Nu kommer en ny bok i Hannas bokhylla!

Jag har nu läst ut vargbröder 1. jag och två men jag hann inte skriva om den faktiskt!

Först tänkte jag läsa den tredje vargbröder men jagtänkte ta lite paous nu och istället för vargbröder har jag börjat läsa, *trummvirvel*:

  

Den är ju lite uppochned men ni ser väl iallafall?


Namn: När jag hör din röst.

Författare:Stepheine Meyer.

Antal sidor:449 st.


Ett utdrag ur boken...

När jag skulle borsta tänderna blev jag nästan förvånad över att ansiktet i spegelninte hade förändrats. Jag stirrade på mig själv, letade efter tecken på begynnande rynkor i min elfenbensvita hy. Men det ända rynkorna var de i pannan, och jag visste att de skulle försvinna om jag bara kunde slappna av.  Det kunde jag inte. Mina ögonbryn förblev ängsligt rynkade ovanför mina bekymrade, bruna ögon.

Det var bara en dröm, påminde jag mig själv igen. Bara en dröm ... men också min värsta mardröm.

 

Det där var i början av boken. Ett utdrag ur boken ska ju vara det bästa, men det går inte att hitta "det bästa" i den här boken för den är bäst hela tiden.

Den är romantisk, spännande, sorglig men också lite rolig.

Den passar både för vuxna och barn.

Man kanske ska  vara som yngst 10-12 år för den, enligt mig, har många ord och en del saker som är lite svåra att förstå.

Men det beror välpå läs förmåga och hur mycket man har läst också.

Jag har bara läst lite grann me´n den är JÄTTE BRA hitills

   <---NY!


PS. Svar till "hjälpa till" : Jag gillar min header och vill ha kvar den ett tag till. Men bra att du sa till!(du kan ju alltid blunda^-^) DS.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Skapa flashcards