-

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Hanna - 12 april 2010 21:01

Hejs! Efter jag bloggat klart förra gången åt vi middag,korv och mos gott. Efter middagen ringde amanda typ 18.20 och sa att dom var på skolan nu och att jag kunde komma och köra äggsura med nåra kompisar.


 När jag kom dit var Gustav,Viktoria,Ida,Henna,Jennifer,Emmy och Amanda där. Vi körde äggsura ganska länge men sdan körde vi kurra med dunk. Roligt:)

Efter det blev det lite stopp på all lek och det vart tråkigt typ 5-10 min. Se körde vi lete mer äggsura och sedan gick alla hem. Jag kom hem prick 20.00


Idag på skolan har vi börjat med ett grupparbete om olika världsdelar. Jag är i nord amerika gruppn,, I DON'T LIKe IT! Den som kan lista ut vad :

S-T+P+S+D är riiktigt duktig.. Haha.

Det är ju en gruppuppgift och då är man ju flera i min grupp ingår,Jag,HennalovesUSA,Ebba och Viktoria.  Skit ice grupp men skit bajjs världsdel..

Juste vi ska börja sälja maj-blommor imorgon. Vi fick väskorna idag men vi får inte sälja förän imorgon pga att drottning Silvia ska köpa den första  


BILDER KOMMER!!


  

Majblommorna kommit!!Nu ska jag käna pengar!

Lärt mig en ny skoj lek,haha.

Upptäckt att min spottförmåga inte är så dålig som jag trodde!lol..

  

Att jag måste jobba om nordamerika när jag ville jobba om afrika elr asien

Har mkt ont i hälen och knät >.<

Trött som faen... Ska typ sova nu.(tidigt!)

 

Byebye! Se ya! Pözzzzz=hejdå på fjååårtis språk

 

Av Hanna - 12 april 2010 16:53

 Hej!Inatt drömde jag någon mysko dröm om att jag satt på koncentrationsläger ute på älven. Den var rätt mysko,, Vi,alla i klassen, åkte skoter till någon konstig bunker dät vi blev utrustade med säng och laptop. Sen hände en massa konstiga saker som är för tråkiga för at berätta.. Det sista som hände innan jag vaknade var en avrättning som jag, i drömmen, ville se.. Usch...


Idag cyklade alla till skolan vilket märktes på raden/högen med cyklar utanför dörren. I våran hall tog dom ner alla hyllor före påsken för att dom skulle måla om. När vi nu kom dit fanns det fortfarande inga hyllor!!  Så vi fick lägga våra kläder och väskor på golvet. Inte världens undergång,men ändå :(


Idag på rasten körde vi någon rolig lek som heter äggsura. Så här går det till:

Alla som är med ställer sig på en ganska stor yta i en "ring" typ.

Sen bestämmer man vem som ska kasta. Personen som ska kasta studsar bollen i marken och säger någon som är med i lekens namn (inte ens eget) typ "Frida" högt.

Då ska alla fförutom "frida" springa iväg så låångt som möligt. När "Frida" fått tag i bollen ropar hon STOPP! Högt. Då ska alla stanna där man är. "Frida" ser vem som är närmast och (blä) spottar så långt hon kan åt det hållet(ingen chans att man "blir träffad") . Sedan går  "Frida" fram tre steg från där spottet (BLÄ) landade , mot personen såklart. Då ska Personen hålla händerna framför sig i en cirkel och "Frida" ska försöka spotta mellan den Peronens armar..

Nee,haha,skojja bara "frida" ska kasta bollen mellan Persons armar. Om man träffar får personen ett "ägg" om "Frida" missar får hon ett ägg.

Då är det Persons tur att kasta. Sedan håller man på så. När någon får sitt tredje ägg får man "döpa" den personen. Den som döper är den som kastar  bollden mellan den personens armar. Efter den maan blivit döpt måste man hädanefter ropa dens "nya" namn istället. Om man ropar fel får man ett ägg. När man fått tre namn (9 ägg) + ett ägg till (10 ägg) åker man ut!


Det är roligare än det låter  


Nä,nu ska jag vila.. Är så trött sen imorse.

  

Jag råkade ladda upp den här bilden på John när han spelar gitar hos farmor:)

Bjuder på den!;)

 Bye !

  


Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards