-

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Hanna - 5 januari 2010 16:41

Hej.

Idag har jag tagit det lugnt.

Efter jag läst ett tag på morronen tog jag och pappa en promenad.Först förbi bibblan sedan kyrkan.SKÖNT

När jag kom hem mådde jag lite sm dåligt.Har legat och läst sen dess.Med undantag från lunchen och att mamma kom förbi med en jätte bra mascara.En namnsdags present:D TACK MAMMA Å PAPPA!:):):)

Boken jag läser heter "Expert på att rodna!" av Katarina von Bredow.

Den är mkt bra och man vill bara läsa mer!Jag har bara några sidor kvar!

Katarina von Bredow skriver om kärlek som ingen annan. Hennes ungdomsbok Hur kär får man bli? vann första pris i kategorin 14-18 år i Bokjuryns tävling, där de unga läsarna själva röstar. Expert på att rodna är en ny stark och levande roman om pirrig förälskelse, fylld av omtumlande händelser och intressanta personer.

När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon också en ny bror, Jerker, spännande, snygg, "en sextontaggare", säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det ska vara?

Livet på landet med en ny familj är inte så enkelt alltid, fastän hon får en nästan alldeles egen häst; att komma ny till en klass med färdiga hierarkier och okända regler sätter Natalie på hårda prov ...


Så där står det på baksidan av boken.Jag har oxå läst boken som det står om i början.Dom är lika bra!

Oj,bilden blev lite stor!

Men så ser den ut.Fast på boken jag har är stjärnorna silvriga.


Hejdå-kram'z! :)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards