-

Alla inlägg under november 2009

Av Hanna - 2 november 2009 20:27

Grand danois.

   den th. är en grand danois,om ngn undra ^-^

 

Ursprungsland/hemland: Tyskland. Som föregångare till dagens grand danois betraktas såväl den gamla "Bullenbeisser" som "Hatzrüde" och "Saurüde", vilka var ett mellanting mellan den tunga mastiffen av engelskt ursprung och en snabb och smidig vithund. I anslutning till en utställning år 1880 i Berlin fastställdes för första gången en standard för tysk dogg (grand danois). År 1888 bildades Deutschen Doggen-Club.

 

Allmänt:
Rasen skall till sin karaktär vara vänlig, kärleksfull och trogen sin ägare. Mot främlingar är den tillbakadragen och reserverad. Självsäkra, oförskräckta, lättuppfostrade och läraktiga sällskaps- och familjehundar eftersträvas, vilka har hög retningströskel och inte är aggressiva.

 

Storlek & vikt:
Mankhöjd: Hanhund: Lägst 80 cm. Tik: Lägst 72 cm.

 

Det var om grand danois det.

Jag kom på att jag bara kunde kopiera från hemsidan istället för att skriva "för hand"!^-^

Hope you liked it!

//HANNA// ^-^

Indelning enligt SKK:
Grupp 2: Schnauzer och pinscher, molosser och bergshundar samt sennenhundar

Indelning enligt FCI:
Okänd grupp
Nr 0

Ursprungsland:
Tyskland

Alternativa namn:
Deutsche Dogge
Great Dane
Av Hanna - 2 november 2009 20:15

Hejsan!

Igår morse vaknade jag tio ungrför så det var inte världens lättaste att gå och lägga sig vid typ tio.

Eftersom jag somna sent efter tio och blev väckt kl kvart över7,är jag gaanska så trött.

Så här var min morgon:

Vakna,sega,upp och hoppa,duscha,äta,kläpå mig,klä på mig ytterläder,bära cellon till skolan och tillslut avrundades det hela med en halvtimme mate och vetskapen om att vi har två mattekapittel vi ska hinna i veckan susande i skalle!En underbar morgon. Jag <3 måndagar ^-^

Efter matten bar det av till bibblan i det underbara vädret.Sen var det ngt test i svenska vilket var AS lätt,puuhCoolOch efter testet mat och efter maten tidnings jobbet.Sen blev jag försenad till min cello lektion och dessutom var jag tvungen att bli skrämd av henna som nästan satte sig på den!huvva!

Hoppa s ni gillade inlägget om min favorit dag i veckan,måndag(and by the way,i was sarkatic(felstavat))

Byebye lingon suffle'!

Av Hanna - 1 november 2009 20:06

Nu kommer innlägge om världens (enligt mig) bästa hundras,dansk/svensk gårdshundSkrattande

   Rajja <3

   Rajjas mamma! :)

 

Ursprungsland:Danmark/sverige.Den har länge funnits på gårdarna som vakthund,råttfångare och sällskap.

 

Utseende:rasen ska vara liten och kompakt,nästan kvadratisk.

 

Mankhöjd hane:34-37 cm.

Mankhöjd hona:32-35 cm.

 

Övrigt:Rasen är vaken,intelligent och livlig.Vad jag tycker är det en jättefin familje hund som jätte gärna myser i soffan och sover med en i sängen.Det gjorde iallafall rajjaGlad

Infon är tagen från www.vovve.net

I hope you liked it!

Bye,bye!

 

 

Av Hanna - 1 november 2009 17:23

Hej

Idag är det sista dagen på höstlovet vilket  är S-K-I-T!Ingen sovmorgon meraGråterOch det suuuuger...

Idag har jag och mamma hållt på med rummet.dET är  nästan klart,önskar det var klart NUUUU...

Jag har inte kunnit sitta vid datorn idag för att mamma inte hade nått virus skydd som behövdes.

Och NU när jag FÅÅR sitta vid datorn säger mamma att hon LOVAT john i morse klockan halv åtta typ att han ska få sitta vid datorn så jag ska typ sluta på fem minuter.TACK SÅÅÅ HEMSKT MYCKET!!!!!!!!!!Skrikandes

Tack för kommentarerna "grannen" och "anti hanna....." :)

En till "bra" sak som hänt är att jag inte kan spela tex farmville på facebook för att vi inte har flash player bla,bla,bla...

Så jag kan samanfatta det som en helt underbar dag...TystObestämd

Hejdå

PS jag är tillbaka på en timme...(bajs john..)


Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Skapa flashcards