-

Alla inlägg under november 2009

Av Hanna - 9 november 2009 18:22

Lyssna,se och njuuut...


Av Hanna - 8 november 2009 11:18

Crx f 09
Svartsköldpadd o vit, bilden tillhör Nordiska Rexringen

Cornish rex är livlig, intelligent, nyfiken och har stort behov av stimulans - det kan alltså vara bra att inte ha den som ensamkatt. Den avskyr tvång och kan vara viljestark men är samtidigt mycket läraktig och lyhörd.

Pälsen, som är rasens främsta kännetecken, är lockig eller vågig, mycket kort och silkesmjuk och utan täckhår. Framför allt på ryggen och sidorna bildar pälsen prydliga "tvättbrädes- vågor". För att kattens eleganta linjer ska framhävas bör pälsen också ligga tätt intill kroppen. Pälsen är mycket lättskött. Till vardags fordras nästan ingen pälsvård och katten fäller sparsamt med hår. Den tunna pälsen gör dock att den har svårare att hålla värmen än normalpälsade katter – den trivs därför i bäst i värmen inomhus.


Asså jag vet inte varför jag skriver "kopierings" inlägg,men det går fort iafGladJag kallar det "fuskbloggning"!!

Hmm,jag tror att "fuskbloggning" ska bli en ny kategori...

Herrå!

Av Hanna - 8 november 2009 11:09

Hejsan!

Idag är det farsdag så grattis alla pappor!

Igår bakade jag en kladdkaka till pappa,den blev jätte braa tycker jag.iallafall smetenOskyldig

Den ska vi äta i kväll.Om texten jag skriver snare idag ser mysko ut ellr är väldigt(mer än vanligt..) felstavd är det för att jag har ena fingret i typ nått slags bandage!Men jag har ännu inte hunnit linda dit det efter natten.   

Min "att göra lista" för idag:

Städa råttburen....kul.

Träna på läxan till TIsdag(måtte jag komma ihåg det bara..)

Promenad.

Ett till inlägg.

Annars är det väl bara det vanliga.Glad

Juste har jag sagt att det hat snöat typ två decimeter?!Om inte,det har snöat två decimeterSkrattandeTjooohooooooo!!!

Nu ska jag göra fjärde punkten på min lista.

See ya late!


Av Hanna - 7 november 2009 18:50

Tjena,nu ska jag skriva(kopiera) om chihuahuan ^-^

   Korthårig Chihuahua:)

Bakgrund:
Chihuahuan är världens minsta hundras. Den säges härstamma från perioden 400-500 år f.Kr Under perioden 1200-1500-talet var hunden vanlig hos toltecfolket och var tempelhund med kunglig status hos aztecfolket.
Allmänt:
Chihuahuan är en kompakt, välbalanserad och energisk hund med livliga rörelser. Den är temperamentsfullt självmedveten, nyfiken alert och livlig, tillgiven sin ägare och har överraskande mycket kurage för att vara så liten.

Storlek & vikt:
Idealvikten ligger mellan 0,5 och 3 kg.

  Varianter / hårlag / färger


Korthårig
Hårlag=Korthår:Alla färger är tillåtna
Långhårig
Hårlag=Långhår:Alla färger är tillåtna


Chihuahuan är en väldigt mycket "större" hund än andra storhundar som schäfer, rottisar osv..
Chihuahuan är väldigt självsäker, orädd och envis och tar gärna för sig.
Med tanke på dess storlek kan man i fel hem med brist om plärningskunskap förvandla denna lilla söta hund till en hund som styr sin matte/husse.


Som vanligt är det inte jag själv som skrivit något av det här utan jag har kopierat från www.vovve.net

Woff,woff...................LOL...Skrattande


Av Hanna - 6 november 2009 16:37

Hej!

Det blev aldrig att jag skrev mer igår men nu ska jag skriva mer.

Igår på skolan hände inte så mycket,vi hade bild,slöjd och så men annars inge ovanligt.

På ridningen fick jag ha  Nicke:)(hästen på bilden)Vi kom ungeför 2 minuter i 7 :s

Så Nicke var redan klar,bra faktiskt.Först gick det,som vanligt,trögt men så fick jag ett ridspö och då blev det fart på honom;)Tjoohoo,vad kuul!Jag travade mycket mer en halva lektionen.Vi fick lära oss många nya saker och dom vi redan lärt oss fick vi göra i trav istället.

Hälften av oss alla var sjuka så det var mkt plats at rida på det var ett stort +!!

Idag började morgonen med att mamma försov sig och att jag vaknade kl kvart över 7.Eftrsom jag ska  gå hemmifrån kl 7.30 blev det lite stresigt,men jag blev bara 2 minuter sen!SkrattandeOj,så duktig jag är alltså!

Sen hade vi gympa,det var innebandy.JÄTTEKUUL!jag är inte världs bäst men kul har jagSkrattandeFlört

Fast jag kom typ 5 min sen till lektionen för att jag duscha för länge ellr något sånt.Fast det var inte bara jag som kom försent.På lunchen satt jag med bara killarna i klassen,något som är ovanligt bland tjejerna... 

När jag kom hem hade  pappa slått av strömmen till tevenTyst

Meen jag kom på hur jag skulle fixa det igen:)

Annars har det varit en helt normal fredag.

See you later!

Av Hanna - 5 november 2009 17:30

Ursäkta att jag inte skrev igår men jag hann inte det blir inget långt inlägg nu för jag ska äta sen ridaSkrattande

KANSKE skriver senare!Imorgon iaf:)

Bye bye!;)

Av Hanna - 5 november 2009 17:30

Ursäkta att jag inte skrev igår men jag hanna inte det blir inget långt inlägg nu för jag ska äta sen ridaSkrattande

KANSKE skriver senare!Imorgon iaf:)

Bye bye!;)

Av Hanna - 3 november 2009 20:40

Hejsan.

Idag hár det varit upprädanden i aolan några från 6c gjorde en dans till "toxit" med Britney spears.

Men jag ids inte skriva om det....

Idag var JAG på dans med Ida.Jag har gått i samma grupp fast för två år sedan.Det är ganska många nya där men mest dom jag känner igen :)

Eftersom jag börjar mitt i terminen typ har dom hunnit göra ganska mycket saker så jag måste ha sätt rätt fånig utFlörtMen kul var det!Jag tror att jag ska fortsätta.Idag skulle vi vara klar med tidningen vi höll på med.

Och gruppen jag är i hann klart!Puuh..Jag är nöjd med vårat arbete och hoppas att Lena och marja-lisa också ska tycka det:DVi har också haft ngt stavningstest idag.Lena sa massa ord som vi fick skriva av sedan på ett papper.Jag fick 31/35 elr så var det 31/36.Kommer inte ihåg vilket.Jag hade typ skrivit ett extra N nånstant och ett för lite av L.Annars är jag helt okej med provetGlad

Ikväll när jag titta på TV tablån stog det att det var säsongav slutning på Simpsons!NEEEEEEEEEJ!Världen går under!AAAAaAAASkrikandesAaaHHHhhH!!!!!!!Bajs för det TV 6....TystGråterSkrikandes

Juste,när jag och Ida var ute lite på min baksida hörde vi vad vi tror var en katt,den jamade och gnydde högt.MOSES,tänkte vi bbåda.Ida kutade och hämta en ficklampa och så sökte vi.Men vi hitta inget.

Vi gick till min framsida och mötte mose i egen hög person(elr katt kanske?)Tur!     ^-^

Jag var as trött idag me,höll typ på at somna under första lektionenTystINTE bra..

Nä,nu ska det  bära av till facebook!

Ps lämmna kommentarer om mina inlägg,tål kritik!:D

Bye,bye lingon gröt!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Skapa flashcards